Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Första dagen

Kategori: Tankarna flödar

Min första dag på subway var rörig, snurrig, omtumlande men ändå jäkligt kewl (kul). Spännande när man kastas in i nåt sådär och bara efter ett par timma så förväntas det nästan att man snappat upp en hel ( och det ska man ju förstås också). Innan var en macka, bara just en macka i mina ögon men nu så är det nästan en hel vetenskap haha. Med bröd som tar tolv timmar från degklump till fluffiga härligheter, kyckling som skall vägas och packas i små gulliga enportionspaket, plasthandskar som skall försökas träs på över sommarfuktiga händer. (har någon försökt "öppna en plastpåse när dom har plasthandskar på? haha, testa och se hur lätt det är!) Roligast är ändå när ett par stockholmare kom in och vi frågar - vilken dressing? Stockholmare - va sa ru? Vi- vilken drrressing? stockholmare - (ropar på sin vän) kan du översätta till mig, jag förstår inte vad dom säger. Sånt som förhöjer dagen lite.

Efter tre timmar fick jag vandra hemåt med en egenhändigt gjord baguette. MKT välsmakande skall jag säga. blandade en ganska stark dressing (nä jag har inte lärt mig namnen på alla än) ihop med en senapsbaserad sak.En nyskapad hit kanske? Kommer jobba natten mellan fredag och lördag så det är pang på rödbetan. sköjsköj. Har länge längtat efter sysselsättning. Och det skönaste av allt är nog att slippa komma hem och vara öm i varenda muskel. Här är det mest huvudet som arbetar.

När jag kom hem hoppade jag direkt in i bilen och åkte till schtekarveckan i båstad med mamma och pappa. På vägen dit skulle vi hämta två biljetter till tennisen som en arbetskamrat till pappa skänkt oss. Hon hade lämnat det på nån elcentral som pappa hade nyckel till. vi kom dit men tjuven hade hunnit före och biljetterna var bortflugna. Efter det skulle vi starta bilen - batteriet är DÖTT. bara för mig och mamma att putta igång åbäket. Det gick kanonfint och iväg rullade vi. MOT ladan för att köpa grönsaker....vi kör fel väg. Men kom ändå fram så småningom.
Sedan gassade vi på en brygga i hamnen, kollade på fina båtar, gick och smålog åt alla som var så extremt övertygade om att dom var sjukt häftiga för att dom schtekte i båstad samt köpte crepes med nutella och banan i.
Projekt hemåt -  inget batteri, IGEN. puttaputtaputta. denna gång hade vi förberett oss genom att parkera i en sluttning. Efter det gick allt bra och vi avslutade kvällen med att snuva infranord på lite gott maskinkaffe.

somsag en händelserik dag och fler lär det väl bli framöver. Nu blir det två avsnitt av sex and the city och sedan det sedvanliga how i met your mother innan bingen kallar.
ha det gött alla vänner!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken dag! Haha. Nästa gång vill jag med :-)

    Kram

    2010-07-16 | 10:37:52
  • karoline säger:

    blir ju nyfiken på vem som skrev denna kommentar här ovan ?

    2010-07-16 | 16:40:16

Kommentera inlägget här: