Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Vilken vecka!

Kategori: Vestby/ASKO

Denna vecka har jag jobbat tidigt skift, det vill säga 6-14. Jobbar man dessa tider och dessutom varken har cykel eller bil så får man snällt gå hemifrån 05.10 på morgonen. Själva promenaden tar ca 30-35 min och är väldigt skön. Det som inte är skönt är det faktum att man måste sätta väckarklockan på 04.00. Jag skulle kunna köpa att det även är ok att stiga upp kl 4 på morgonen men det förutsätter att man hinner gå och lägga sig innan dess!
Mån,tis och onsdag blev det sisådär 3 timmars sömn/natt om ens det. Kan ju meddela att det inte var allt för skoj att stå och plocka kolli 8 timmar i sträck då. resterande del av veckan gick bättre. 6-7 timmars sömn per natt och man började återställas från zombie till människostadiet igen. Måste bara nämna att det är tur att vi har fri tillgång till kaffe på jobbet, en sann räddare i nöden.

Så, vad har veckan innehållit förutom sömnbrist? Jo, en liten olycka på jobbet. Fast det kunde gått så mkt värre så väljer att kalla det ett litet "tillbud" istället. Jag lyfte nämligen en dunk innehållande frätande vätska och med lite otur och dålig timing lyckades jag plocka just en av de dunkarna som hade produktionsfel på korken. Vätskan skvätte upp mot ansiktet och träffade ca2 cm nedanför ögat. Först kände jag ingenting och tog dunken för att ställa det bland skadat gods, men sen började det bränna ordentligt och jag rusade in på toaletten för att skölja. Det hela resulterade i att det nu ser ut som om jag fått ett slag nedanför ögat, att dom tillfälligt stoppat produktionen av dena vara samt måste gå igenom alla partier för eventuella defekter. Det skall även ges upplärning till teamleaders om hur man går till väga vid skador etc.
Kan väl summera det hela med att jag är väldigt glad att det skvätte en så pass liten mängt och att det träffade nedanför ögat istället för i det. Hade detta hänt hade jag kanske inte kunnat se något nu. Så tur i oturen med andra ord.

Vad har då mer inträffat? Jo, allt det krångliga håller i sig och den här gången gällde det banken.
För ett år sedan avslutade jag mitt konto på nordea i Norge. Skrev på papper och allt sådant. Helt plötsligt nu så får jag ett brev om att jag fått in lön på detta konto som egentligen inte ska eksistera. Nåja, efter ett snack med jobbet och lite telefonsamtal till nordea så kommer vi fram till att jag måste åka in till Moss för att ta ut pengarna på plats och återigen avsluta kontot. Väl där visar det sig att dom inte hanterar kontanter på banken. Inte en enda slant har dom. Jag hade tänkt använda min lön i helgen till att betala hyra till Martin som inte har ett öre kvar, kanske köpa lite mat till min tomma kyl samt köpa försenad doppresent till Alda. Men men, med mitt flyt så kommer ju inte pengarna in på mitt andra konto förrän tidigast på måndag. Detta innebär pulversoppa och cocopops till mat hela hellgen haha.
Bara ren tillfällighet också att jag precis hunnit få mitt konto och legitimation från den andra banken annars hade jag inte kunnat få ut pengarna över huvud taget. Skulle bra gärna vilja veta vems kloka idé det är att införa total kontantstopp på många av bankerna i trakten? Just det ja, folk behöver inte kontanter längre...eller?
Vad händer om ditt visakort blir stulen och du har en hel familj som behöver mat, behöver tanka bilen, köpa en tågbiljett etc. Kanske vill du innan utlandssemestern växla till dig lite baht att betala taxiresan med? Glöm det. Kontanter är ett no no.

Det krångliga till trots har jag det bra här borta. Det är ett trevligt gäng på jobbet som sitter och diskuterar drömmar under kafferasterna. Än så länge har vädret för det mesta visat sig från sin ljusa sida och dom iskalla nätterna bjuder på fin stjärnhimmel och glittrande frost. Brukar roa mig med att räkna stjärnor medans jag går till jobbet...dom tar aldrig slut. I just det här fallet är det då positivt att vestby glömt sätta upp lampor längs cykelvägen, för det gör det så mycket enklare att se allt som lyser där borta :)

Detta var allt för mig. Jag saknar en massa personer och ni vet vilka ni är . Jag ska försöka komma på besök så snart ekonomin tillåter <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: