Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

12.15 yrvaken

Kategori: Tankarna flödar

Dagens mål var att hinna vakna innan kl 12.00 för att hinna ringa denna hära alfakassan.  Såklart blev det dålig batterinivå på mobilen under nattens gång vilket resulterade i nederlag. 12.15 vaknade jag, 15 minuter efter alfakassan stängt sin sluss. Vem fan har telefontid fram till tolv? Merparten av deras kunder måste ju vara unga förslappade svenssons som inte längre har ett jobb som motiverar till frukostfrallan i gryningen. Men hugg dom i ryggen lite till.
På ett sätt ett genialiskt drag för annars hade väl hanteringstiden stigit från "ynka" 19 veckor till mins det dubbla då fler hade fått chansen att föra sin talan. Själv kommer jag förutom att jag väntat sedan juni, få 13 veckors väntetid för att få ett papper tillsänt från norge + 19 ytterligare veckor i sverige. Undrar hur jag skulle överlevt om jag inte varit smart nog att hushålla med mina norgepengar. För vilken arbetslös medelsvensson har förmågan att betala sina räkningar i över ett halvår utan arbete och kapital?
Läste nåt i tidningen om att det finns ett mörkertal över hemlösa i hässleholm.Det nämndes bl a att ungdommar i mitten av 20 årsåldern bor hemma hos sina föräldrar istället för att anmälas som bostadslös.
jag är en av dom


jag                              bror                           syster

Kommentarer


Kommentera inlägget här: