Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Att göra

Kategori: Allt om Thailand/koh Lanta




Mycket man ska tänka på inför resan. Idag ringde väckarklockan 07.00, dags för läkarbesök. Läkaren kom fram till att jag måste stanna hemma i några månader efter december för en ordentlig utredning med MR-röntgen, sjukgymnaster och rehabiliteringsprogram för ryggen. BORING....Nu är iaf en remiss till sjukhuset ivägskickad. Han skulle skriva in mig på någon slags ryggklinik. Låter vettigt, men jag har inte tid. Vill ju flytta till norge och tjäna kosing, blä. Kanske man kan bo i norge och åka hem då och då eller möjligtvis utföra sjukgymnastiken där.

Annat som ska göras idag är
återbesök hos optikern,
betala en skuld till nordea på 20 kr och säga upp mitt konto där,
köppa minneskort till min videokamera,
tvätta massor av kläder,
fika med zabina,
redigera färdigt min film från förra resan,
ringa lite samtal
tävla med finnair om en ny resa till asien :D

ska väl försöka ta tag i packningen också, borde vara en kul bit bland förberedelserna men jag ser det mer som ett nödvändigt ont. Vet att jag kommer vilja ha med mig alldeles för mycket kläder och skit haha.

Bokade precis en flygbiljett mellan bangkok och krabi, 1000 baht med air aisa inklusive 15 + 5 kilo bagage. Hyffsat billigt om jag får säga det själv. Så det blir ett j*kla resande mellan den 31 aug och 1 september. Ska hinna med en tågresa, tre flygningar och en taxiresa. Blir ganska så exakt  30 timmar på resande fot. Framme på koh lanta runt kl 19.00 på tisdag. Har inte riktigt förstått att jag ska få träffa alla så snart. Trodde det skulle dröja ett år ungefär, men jag borde känna mig själv vid det här laget.

Nu blir det frukost först och främst. Lingongrova med skivad gurka och gul paprika, ett glas mjölk och en påse med "kvinno-vitaminer".  Enligt hälsokost överlever man inte utan dom. Konstigt för jag har levt i över 25 år utan haha. Håret växer som tusan av dom iaf :D




bruna ben!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: