Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Förberedelserna fortsätter

Kategori: Allt om Thailand/koh Lanta

En del av förberedelserna inför en resa är ju att komma i form till stranden. Det kan kännas lite tungt i början men såhär efter två veckors näst intill daglig aktivitet har jag klart märkt en skillnad i både motivation och kondition. Det är så mycket enklare att ta sig an träningen om man bara är konsekvent. Hoppar du över en dag är det kört!  Och så mycket roligare det är när du inte håller på att svimma pga hög puls efter 100 meter. Nu orkar jag springa i en halvtimme utan större problem. Hade kunna springa dunnelt så långt men det gäller att inte pumpa ut sig helt, för det är mitt knep nr 2. Kör du bara 80 % av din kapacitet är chanserna bra mycket större att du orkar genomföra ett träningspass dagen efter också. Drar du på för hårt i början har du träningsvärk som aldrig förr dan efter och det blir inte alls motiverande att fortsätta. En halvtimme jogging och en halvtimme workout ( mage, benlyft, armhävningar och stretching). Oj vad stretching är viktigt och NYTTIGT! Och även om det inte känns, så förbränner du en hel del under tiden du står och drar i kroppen. För oss soom har ryggproblem är det A och O att stretcha ut värkande muskler.

I övrig har dagen varit givande. Förutom den lilla incidenten på morgonen då. Fika och shopping med zabina på stan. Jag hittade en svart midjehög kjol med vita mönster på, ett vitt basic linne och en tight vitrandig klänning med dragkedja mittfram.
Zabina fick tag i den sötaste svarta klänning jag sett på länge. Kan användas med eller utan axelband. Praktiskt!
Hann med en hel del kaffe idag också. Först några när jag fikade med Zabina och sedan en kopp när jag hastade upp till kings head för att möta sis, jonna, cina och anna. Mysigt men stannade inte så länge. Kände att jag hade en del att stå i.

Ser fram emot morgondagen. Då blir det "avskedsmiddag med delar av släkten och familjen såklart! Casablanca kl.19.
Avskedsmiddag...det börjar kännas på riktigt nu, alltid svårt att inse att en resa är på riktigt och för första gången någonsin har jag inte drömt mardrömmar om flygplan. Har man blivit tillräckligt berest för att slippa flygfobi nu?
En vän från belgien kommer ner samtidigt som jag, ganska otippat! Sen såg jag att cederic skulle flyga från bangkok till koh lanta samma dag som mig, ödet?
Åhh längtar.



/ karoline :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: