Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Oförskämda byggarbetare

Kategori: Tankarna flödar

Idag väcktes jag av att byggarbetarna hade sin fukostrast utanför mitt tält. gick och la mig kl.05.00, 09.00 satt dom igång och kacklade. Kännde mig som en spion där jag låg i mitt tält. Dom hade ingen aning och det märktes. Dom började genast kommentera vårt boende.
Gubbe ett - Jaha kolla in det här, det har nog varit en altan med utbyggnad förut (vi har ett trädeck). Kolla här ser man var bjälkarna har suttit, herregud!
Gubbe två - men kolla in taket här då, ingen takränna och plankor är borta. Jag sätter 100 spänn på att vattnet rinner ner till grillen på insidan . Massor av skratt från hela gruppen.
Gubbe tre - lite ironiskt. kolla tälten på tomten då, ser nästan ut att vara åretruntboende här ute höhö. (han skulle bara veta ). Och GRÄSMATTAN då, den behöver verkligen klippas. kanske skulle vi ta och hjälpa den stackarn, då kunde vi ta bort stenhögen på uppfarten med *fniss* ( ja gubbar fnissar tydligen dom också).
Gubbe ett igen - är det här egentligen en trädgård?
Gubbe två - Hela huset alltså.....lustigt.
Sedan började dom babla om allt från storlek på äppel till nån som hade flytningar. Där emellan han någon inflika att han inte kunde använda skyddskor för han hade fotproblem (läs fotsvamp). En annan hade köpt sina på harald nyborg för 129 kr. Ett klipp tyckte han ( ja akta dig så du inte får dina fötter avklippta när du är med om en olycka för att du sparat in på din välbehövda skyddsutrustning)
35 minuters frukost hade dom. Ska hålla räkningen under tiden dom är här och kolla att dom drar av det på arbetstimmarna också.
När jag gjorde frukost runt 10.00 på morgonen 8hade då smygit in så dom inte skulle fatta att jag legat i tältet) så säger en gubbe god morgan eller kanske ska jag säga god middag hehe. Jag tänkte inflika nån spydig kommentar om god fotvård tillbaka men jag lät bli. sparar mig tills dom renoverat klart så dom inte gör ett dåligt jobb pga hat.

Tänk er allt det här och så utspelas det på sjuukt grov gubb-skånska också. Kan det bli mer patetiskt.

Vattnet har dom stängt av med så kan inte gå på toaletten vilket leder till att jag inte kan ut och springa (går inte när man är kissnödig). Och jag kan inte fika på stan för jag är oduschad sedan gårdagens träningspass.  Kan inte laga mat för då krävs vatten och förmodligen har dom byggdammat ner all min nytvättade tvätt.
Jag har inte fått en bra start på dagen helt enkelt....



Kommentarer


Kommentera inlägget här: