Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Klapa Klum Bar

Kategori: Allt om Thailand/koh Lanta

De flesta vet vid det här laget att longbeachs (antagligen) bästa chillout-bar tvingats stänga ner. Gick ner till sranden igår. Den är jämnad med marken. Det enda som fanns där var en plan yta bestående av sand och en traktor som fortfarande försökte sopa igen alla spår av det som en gång varit... Sorgligt. Cederik (ägaren) till klapa berättade att han inte ens tagit mod till sig att kolla hur det ser ut där nu.
En lite tröst för dom har ju tidigare varit att dom fortfarande har sina bungalows att hyra ut och sin jungel-restaurang Idag komm yttrerligare ett nederlag, dom måste bort från den marken också. Ingen deadline...order var "så fort som möjligt" vilket nästan innebär imorgon. Så nu sitter dom och brainstormar om ny verksamhet. Lutar mot en liten landbit bakom pavillion. Trist att det ska vara såhär för dom men det enda man kan göra är ju att erbjuda sin hjälp, så det gjorde jag.

nu är det dags att slumra in till ljudet av mina hus-geckos. Söta dom e. Imorgon bjuder jag på ett inlägg om en nerslagen engelska, gröna ormar, thaifrukost och det egentliga innehållet i "sund thai-kost".

ra three sawat -god natt


Glömde inflika att många tagit mig för att vara thai de senaste dagarna. Förstår inte riktigt hur då jag är en riktig blekfis för tillfället och blå ögon. Men kanske är det just den bleka hyn ( turister brukar ju pressa som f*n) och mörk hårfärg som gör det. Till och med cederick fick för sig att det var en thai-girl som kom åkandes på bows flakmoppe hehe.  I övrigt får jag komplimanger varje dag för min ljusa hy. Känns bra å veta att man inte behöver svettas på stranden, på med sunblock - aco spf 50 !!

Kommentarer

  • syster säger:

    Usch, låter konstigt att inte Klapa är kvar... kommer nog kännas skumt nästa gång man är där...

    Var ligger pavillion?



    kram

    2009-09-05 | 10:08:49
    Bloggadress: http://mencahlm.blogspot.com
  • karoline säger:

    pavillion ligger en bit längre bort på longbeach. Är dock inte på stranden dom ska ha denna gång tror jag. Visst känns det konstigt. sunsetbar som låg brevid har tagit all mark och bygger nu för fullt :( ser i och för sig ut att bli skön stil på det hela ( läs kopia på klapa klum) men man vill ju knappast dra dit efter allt som har hänt.kram på dig!

    2009-09-05 | 13:30:31
    Bloggadress: http://mangrove.blogg.se/

Kommentera inlägget här: