Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Koh lanta har så smått vaknat till liv

Kategori: Allt om Thailand/koh Lanta

Livet på vår allas lilla ö koh lanta har sakta men säkert växt till sig. Veckovis ökar antalet turister och fler och fler restauranger/barer slår upp portarna. Vädret är för närvarande ostadigt men mestadels vackert. En eller två timmar regn/dag får man kallt räkna med men vad gör det, för det mesta sitter jag ändå i skolbänken under dessa timmar.
Vissa dagar har till och med vågorna dragit sig tillbaka och och solens solkatter har dansat längs den spegelblanka vattenytan. Varje söndag kör jag och mina klasskamrater till nakara resort där man för 100 baht kan hyra badhandduk och en solstol vid poolen.
I veckorna är det plugg som gäller, intensivt arbete och hård diciplin men det ger resultat. Har lärt mig att läsa rätt bra nu. Läraren sa ett ord på thai idag och jag hörde inte riktigt hur det uttalades. Så då skrev hon det med thailändska bokstäver och genast förstog jag :) Vi har fått en historia på thai. Och tanken är att vi ska kunna läsa och skriva den på thai inom en vecka eller två. 
Imorgon ska vi utföra en presentation inför klassen om en kamrat. Vi ska berätta vad denne heter, namn, vikt, längd, yrke, vilken mat dom gillar och vad dom har för veckoschema ( tex, på måndagar tvättar han, på tisdagar går han på restaurang). Ska bli väldigt spännande att se hur det går hehe.

Gjorde prov nr 2 idag och den här ggn kändes det verkligen som om jag förstod det mesta, väntar med spänning på resultatet....

Har gått och fått infektion i njurarna också (mamma du kan vara lugn, upptäckte det tidigt och har redan ätit medicin i två dagar) och nu känner jag mig relativt frisk. Gick aldrig så långt att jag fick feber så infektionen var nog ganska mild.

Nu blir det middag med lisa och pelle, masaman soup.

just det, skaffat hus med två våningar för 14000 baht i månaden. Vi är tre personer som delar så det blir billigt. ligger precis på toppen av klong dao stranden vilket innebär att det är nära och bra till saladan också.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Hej jag visste att det hade hänt något med dig, kände det på mig de frågar på jobbet hur du har det jag jag brukar svara att du är expert på att råka ut för olika saker både roliga och tråkiga

    verkar kul med ett nytt boende men vad tycker Bow om det måste vara kul att se när allt vaknar till liv.

    är det lönt att säga att du ska vara rädd om dig kram o puss mamma

    2009-09-29 | 18:25:39
  • syster säger:

    Hej gumsan!

    Ringde dig ikväll.. men var kanske lite sent ute... hoppas jag inte väckte dig.

    Gör ett nytt försök imorgon.

    Puss

    2009-09-29 | 20:29:42
    Bloggadress: http://mencahlm.blogspot.com
  • syster säger:

    Hej sis!



    Miss U! Saknar dina uppdateringar... allt bra?

    Kram

    2009-10-09 | 07:17:40
    Bloggadress: http://mencahlm.blogspot.com
  • Mormor säger:

    Hej!

    Har inte hört något från dig på länge. Hoppas att allt är ok och att du är bra från din infektion.

    Kramar:

    Mormor

    2009-10-11 | 17:39:38

Kommentera inlägget här: