Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

koh lanta noi

Kategori: Allt om Thailand/koh Lanta

Igår var jag rastlös. Så Bow körde mig till hans hemby för lite äkta thai-feeling. Vi hade med oss en påse kakor och en påse godis till dom små barnen i byn. Kan lova att efter några gånger där så plockar barnen verkligen ner den lilla sköld av blyghet som dom tidigare besuttit. Igår ville ALLA barnen leka med mig. Dom bråkade om vem som skulle få sitta i mitt knä, om vem som skulle få hålla min hand och om vems hem som skulle besökas först. Så dom små liven tog mig på en två timmar lång rundvandring i byn så jag fick hälsa på alla deras föräldrar, farmödrar och brödrar. Det är helt obeskrivligt vilken energi dom sprider. Barnen är mellan 2 och 10 år gamla och gör allt för att kommunicera trots att vi inte förstår varandra. Efter rundvandringen gick vi till det lilla hus där bow har sina vänner. Där avnjöt vi en stor måltid bestående av alla havets olika läckerhelter som dom precis varit ute och fiskat upp. Jag är iofs inte direkt ett stort fan av denna typ av mat men om det bjuds är det ofint att tacka nej. Så jag fick bita ihop. Åt mest ris. Hjälpte även barnen att knacka ut köttet från sådär en 100 snäckor som fiskats upp och kokts. Man knackar dom en 50 ggr i golvet setan tar man en pinne och försöker dra ut som små liven. Äckligt men vad gör man inte för barnen ;) Efter det kollade vi alla på thaiboxning på tv enligt sedvanliga traditioner. En riktigt lyckade dag helt enkelt!


Bilder kommer upp här senare men än så länge finns det en del att beskåda på resdagboken.se
sök på peripetin

Kommentarer

  • mamma säger:

    hej jag skrev en kommentar på en sida men det var nog inte rätt Det är alltid kul att läsa dina brev det känns som man är där nere kul att höra att du har så bra tumme med barnen och att du har upptäckt hur härliga de är, vad äckligt med snäckorna Det verkar som verkligen du får uppleva mycket på en kort tid riktigt otäckt med den där tjejen när du lägger in bilder lägg in en på Bow okså utan solglasögon puss

    2009-09-08 | 19:57:51
  • Anonym säger:

    2009-09-08 | 20:23:00

Kommentera inlägget här: