Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

veckan har gått snabbt

Kategori: Allt om Thailand/koh Lanta

Så då var det torsdag då. Längesedan jag räknade datum och faktiskt hade gårr på veckodagarna. Känns rätt skönt med lite koll även om den där relaxande semesterkänslan avtar lite. Men i grund och botten är jag en person som vill vara sysselsatt 24/7 så det passar mig bra. Torsdag som sagt och sista läxan före veckoslutprovet skall avklaras. Imorgon är väl tanken att alla bokstäver skall sitta som gjutet. Tvekar inte på att dom sitter nånstans där i bakhuvudet men att plocka fram svaren på ett prov kan nog bli ganska utmanande.
Tänkte ta ett par timmar nu och titta igenom gårdagens lektion på video och därefter göra lite tonövningar.

Idag kom personalen från thaicat tillbaka från  Bangkok (krung thep) och dom hade med sig en hel lastbil med möbler till restaurangen. Ska bli spännande och se om den nya inredningen passar deras stil! Alla var glada att se mig och den lilla flickan jasmine sprang fram till mig och gav mig en stor kram! Hon är så söt lilla jasmine. Bossen tog i hand och hälsade mig välkommen tillbaka till lanta. Är det inte jag somo i själva verket skall hälsa honom välkommen hit igen? Hehe

Köksmästarn sprang fram till mig och sa faa faa ( mitt namn som betyder himmel), you forgot something in boss house but i brought it for you. Tänkte länge efter och ställde mig lite frågandes till vad jag hade lämnat där. Det var en orange scarf som jag köpt för 50 baht hehe. Men för thaländare är allt av värde och det syntes tydligt att han hade sett fram emot att få lämna tillbaka den och visa att just han hade tagit ansvar för den. Fick en känska av att han tänkt på det varje dag i fyra månader ;)

Uppfriskande att alla börjar komma tillbaka. Restauranger öppnas så smått och ön börjar röra på sig. Det bubblar lite i knutarna och högsässongen gör snart sitt intrång. Spännande!!
Träffade även på en kille som heter dean igår. Han har gjort ett halvårs militärtjänst i BKK och anlände på lanta för tre dagar sedan. han är en bra vän och det var extremt skoj att se honom på plats igen. Han sa att jag kunde bada gratisk på blue andamans resort om jag ville. Han jobbar där nu och tyckte att jag inte skulle behöva lägga pengar på att hyra in mig på någon pool.

puss och kram på er och tack för alla roliga kommentarer samt possitiv feedback som ges :D

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Lycka till med provet.

    Kramar mormor

    2009-09-17 | 12:11:31

Kommentera inlägget här: