Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Jobbcoaching

Kategori: Tankarna flödar

Idag var jag på mitt tredje inbokade möte på bussines & human. Tillsammans gick vi igenom det CV jag gjort samt det personliga brevet jag skrivit till ett specifikt jobb. Jag väntade mig mycket ris och lite ros, många kängor och svidande kommentarer. Men där satt hon tys och belåten. Efter ett tag sa hon - Förlåt att jag inte säger något men jag blev så tagen av det hela. Inte hade jag förväntat mig att det skulle vara så bra och jag som hade planer på att det var det här vi skulle ägna dagens möte åt.
Sjävförtroendeboostad och lite lättad över att inte blivit fullständigt ratad började vi gå igenom lite olika metoder för att söka jobb istället. Hon visade ett par bra jobbsajter där det fanns enkla sökmetoder på specifika ord som underlättar i djungeln av utannonserade tjänster. Sedan fick jag lite tips på hur man följer upp sin ansökan innan tjänsten blivit tillsatt.
Det här ska nog gå vägen tänkte jag och efter två timmars prat om allt och inget cycklade jag hem med ett leende på läpparna och för första gången på flera veckor kändes det som om målet att få en inkomstkälla inom kort inte var allt för avlägset!

Nu ikväll har jag hittat en hel del lediga tjänster som verkar tilltalande och möjliga att få. Internationell människohjälp, Bris mfl. Hade varit underbart att få möjlighet att jobba aktivt för en bra sak samtidigt som man får betalt för det. Så imorgon blir det mycket tid på att utforma personliga brev till var och ett av företagen jag är intresserad av att arbeta hos.

Nu ska jag försöka hitta det senaste avsnittet av true blood. hoppas att det släppts. Riktigt bra serie och jag tackar Zabina för tipset.
Och till alla er som ännu inte hittat en bra sajt där man kan streama serier och film så kan jag rekomendera surfthechannel.com

Kommentarer


Kommentera inlägget här: