Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Dags för lite nostalgi. " let´s take a walk down the memoryline"

Kategori: Allt om Thailand/koh Lanta



Våren 2009, mamma och pappa på ett efterlängtat besök. Här-Kamala beach, Phuket.


första gången med familjen. after beach!




Kamala Beach, phuket 2009. Surfing i Thailand? Ja den här sässongen
hade det funkat.



Jag och mamma på Kamala Beach.

Mamma och pappa avnjuter en Cocktail och är allmänt kära i varandra. We like!


Strandförsäljning på longbeach, Koh Lanta. Dags att uppdatera förrådet

av fotlänkar haha.

Plaska plaska. Inte bara barn som har dessa skills. Longbeach koh Lanta.

Bartenderutbildning, Patong Phuket. Bästa upplevelsen ever..nästan iaf :)

Den här dringen får vi väl ändå ge namnet "smiley".

Fest på club lime i patong. Inte varje dag man får en elddansös på bardisken.

Öva på flairingskills. Coral island ( utanför Phuket)

Typisk turistbild på köpcentret i patong. Var bara tvungen att leka turist.

Det skar i hjärtat när vi var tvungna att riva Klapa klum bar. Tur att dom

öppnat nytt, även om den gamla baren slår den nya med hästlängder.

Koh Lanta, longbeach. Check it out!

Ja här brinner delar av baren :(

 

J

Det blev ganska varmt vi den största brasan i historien på longbeach.

Smoking hot boyfriend!

Cederik och Kristel tar förväl av baren på sitt lilla vis.

Avancerad BBQ på vår egentillverkade grill utanför vårt hus. Alla havets

läckerheter. Jätteräkor, krabba, bläckfisk mm. och såklart vitlökspotatis.

Pågående grillfest utanför vårt hus. Saladan/norra klong dao-koh lanta

Stingrocka spetsat i havet på longbeach. Bao är duktig och rensar vattnet

från otrevligheter så alla turister känner sig trygga. Och på köpet fick han

en utsökt måltid. Räknas tydligen som delikatess men jag tyckte det var vidrigt!

Då och då måste man ta hand om sig själv. Denna dag utnyttjade jag ett

presentkort vi fått från skolan på dreamy spa. Longbeachs bästa salong.

 

Ut på båtäventyr utanför Koh lanta noi, närmare bestämt talabeng (eller

hur det nu stavas) Helt öde strand som bara finns sju dagar i stöten

innan tidvattnet slukar den igen.

Kan tyckas detta är en vacker bild men ingen anar vad som är påväg att hända...

Det som hände var att båten fastnade när tidvattnet gick ut. Detta

kan man läsa mer om i ett tidigare inlägg.

Jag, lisa och Anna-Karin hade tjejdag på klong dao, koh lanta. Här får vi

provsmaka lite av det som lanta är så kännt för - solnedgångar.

Ännu en solnedgång på lanta men denna gång på longbeach.

 

 

Jag och bao bestämmer oss för att fotografera oss själva i solnedgången.

Tyvär fick vi bara med oss själva hehe.

Norkeltur på Coral island.

Härliga vänner och jag på coral island.

Four islandtripp med lite vänner som jag lärde känna i patong. Chang fick vi med

oss i massor och försäljaren var snäll och lånade ut kylbag fyllt med is också!

På roadtrip genom thailand i minibuss med Thaicat-gänget. Här en mysig bild på pojkvännen.

 

Tidig morgon efter en övernattning någonstanns i thailand. kommer tyvär inte ihåg vart.

Inte så lätt att hålla reda på när man slussas runt landet i minibuss hehe.

Bao är oerhörs stolt över denna bild och tycker han ser tuff ut. Jag tycker mer att han e söt

som i vuxen ålder fortfarande leker indian :)

Stor måltid med thaicat-gänget efter en dags shopping. detta var ca en timme utanför BKK.

Bao och jasmine busar runder inne i varuhuset.

Hemma hos mr wit (bossen på thaicat) Han tar med sig sina anställda till sitt hem i

norra BKK varje år restaurangen stänger för sässongen. På detta vis behöver arbetarna

inte oroa sig över hur de ska försörja sig varje lågsässong när dom står utan jobb.

Utekväll på khaosanroad efter att ha sprungit på lite kära bekantskaper från lanta.

Världen är bra liten ibland.

Fireshow på koh samed. Jag kan rekommendera vem som helst att göra sig besväret

att ta sig till samed om än bara för denna show, som vi såg 2 kvällar i rad.

Kvällsfiske på longbeach, koh lanta

Finalen av fireshowen på koh samed. 4 timmar från BKK.

 

Bananabeach-phuket.

Sexig bao på koh samed.

Snorkeltur som utgår från koh samed. Riktigt riktigt vacker trip och ett roligt

ombyte om man är van vid 4 island på lanta.

Gamla gänget på thaicat och jag i mitten.

Baos första flygtur. BKK-Phuket.

Viewpoint, koh lanta.

Färjan mellan phuket och phiphi island med stop utanför maya bay.

Fisketur med nära och kära från koh lanta noi.

Baos "systers" hus, lanta noi.

Bangla road, Phuket. Regnet öste ner och vi sprang in på första bästa bar. En horbar förstås...oups.

 

Båt till koh samed.

Ett träd blåste ner på lanta noi.

 

 

Det här var allt för denna gång. Hoppas det var något intressant även om allt e gamla bilder. Mina nya bilder blev förstörda när min kamera gick sönder så jag fick plocka lite bilder som jag tror inte legat på bloggen innan. Men ni som har mig på facebook har nog sett en hel del av dem redan.

god natt!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bor du i Thailand?

    2010-07-05 | 11:14:20
  • mangrove säger:

    Hej. Jag bor mestadels i Thailand. Min adress är dock registrerad i sverige och just nu är jag hemma och försöker spara ihop pengar samt njuta av svenska sommarvädret. Men annars har jag under 1.5 år spenderat största delen av min tid där med thaipojkvännen och pluggande.

    2010-07-05 | 11:50:42
    Bloggadress: http://mangrove.blogg.se/

Kommentera inlägget här: