Mangrove

Touch me and I will follow in your afterglow....

Hej, Sawat dii, hello

Kategori: Tankarna flödar

Nu är det mycket på gång i mitt huvud som behöver komma ut och då kom jag att tänka på att wooopwoop - jag har ju en blogg som är till för sånt här nonsens ;)
Dags att återigen dra i trådarna här. Måste vara världens tråkigaste bloggare men när jag väl skriver så hoppas jag att det stavas kvalité med stort K.

Det finns en låt som jag tror att alla känner till vid det här laget och den har jag länkat till längst ner till vänster under min länklista. When you tell the world you´re mine heter den och framfördes under prinsessans vigsel. Jag är en typisk romantiker och en hopplös drömmare som fantiserar om att även jag en vacker dag får vandra längs altargången (läs sandstranden) till en låt av det här slaget. Kommer nog dock inte bli just denna version eftersom jag och min pojkvän inte har riktigt samma kultur och religionsarv. Rättaresagt har jag väl inget religöst arv men kan ändå obehindrat låta ordet gud poppa upp i min bröllopsvals utan närmre eftertanke. Betyder ungefär samma sak för mig som ordet ketchup hehe.

Idag har den stora jobbångesten än en gång gjort sig påminnd och herr Ågren har hållt mig sällskap hela dagen. Tror att det ändå var positivt eftersom jag äntligen fick ett ordentligt och hållbart CV nerprintat. Fram mot småtimmarna har jag nu även lyckats färdigställa ett personligt brev till en specifik tjänst som jag är riktigt nöjd med. Men denna specifika tjänst spänner över fyra dagar så det ger inget stort kling i kassan MEN det ger erfarenhet och detta event låter även mycket kul och spännande. Får väl hålla tummarna. Det är ett bemanningsföretag som behöver personal till ett uppdrag för kunds räkning och bemanningsföretag är alltid bra att få in en fot hos. Vem vet hur många andra spännande uppdrag dom kan erbjuda framöver.

Jag vill till thailand. Eller åter igen vill jag att typ Danmark och Thailand geografiskt ska byta plats så att jag har ca en timme med tåg till mitt älskade paradis och min älskling som sitter där och väntar på mig. Men verkligheten är en annan så jag måste verkligen se till att börja spara pengar så snart som möjligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: